Karkonosko–Izerski Sejmik Turystyczny to organizowane od 2011 roku przez Karkonoską Agencję Rozwoju Regionalnego spotkanie przedsiębiorców, działaczy samorządowych, przedstawicieli NGO’s i wszystkich osób, zainteresowanych rozwojem gospodarki turystycznej w tym regionie. Tegoroczna sesja Sejmiku, w której uczestniczyło 109 osób, odbyła się dnia 29 maja 2017 roku w Pałacu Wojanów koło Jeleniej Góry. Konferencję prowadzili Prezes KARR SA Piotr Miedziński oraz red. Janusz Turakiewicz. Obecnych powitali Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski oraz Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Kazimierz Huk.

Tematem przewodnim spotkania były „KARKONOSZE jako Marka Parasolowa promocji Gościnnego Regionu Turystycznego”. Uczestnicy pierwszego panelu, którymi byli Zastępca Dyrektora Wydziału Sportu, Rekreacji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego dr Wojciech Biliński, Prezes Zarządu Fundacji Karkonoskiej Janusz Korzeń, Zbigniew Kubiela z Blue Mountain Resort w Szklarskiej Porębie/LOT w Szklarskiej Porębie oraz ekspert strategii promocji turystycznej 2BA doradztwo strategiczne Agnieszka Nowak, dyskutowali na temat „Gościnność usługowa wspólnym mianownikiem Europejskiego Regionu Turystycznego KARKONOSZE”, poczynając od wprowadzenia do dyskusji  dokonanego przez Zbigniewa Kowalskiego z Polskiej Akademii Gościnności (prezentacja zamieszczona na stronie). Dyskutowano nad możliwościami, jakie daje stosowanie gościnności usługowej hotelarzom i innym przedsiębiorcom funkcjonującym na rynku turystycznym.

Uczestnicy drugiej dyskusji panelowej poszukiwali odpowiedzi na pytanie „Czy karkonoska turystyka dojrzała do promocji pod wspólną marką?”. Wprowadzenia do niej dokonała dr Maja Jedlińska z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, która wyjaśniła zagadnienie  „wspólnej marki” oraz nowe spojrzenie na rozwój turystyki i wynikające z niego wskazania dla regionu. Dyskutanci, którymi byli Dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Jeleniej Górze Wiesław Dzierzba, Prezes Zarządu Dorota Goetz z Lokalnej Grupy Działania Partnerstwa Ducha Gór, Zastępca Dyrektora Biura Zarządu Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Jakub Feiga oraz Dyrektor Biura Związku Gmin Karkonoskich Witold Szczudłowski, zgodzili się z potrzebą spojrzenia w przyszłość i formułowania wspólnych oczekiwań w stosunku do wspólnej promocji regionu. Podjęcie tego tematu przez Sejmik uznano za początek dyskusji nad zasadami opracowania wspólnej marki oraz współpracy całej branży turystycznej regionu karkonosko - izerskiego.

Ponadto na Sejmiku nie zabrakło także prezentacji red. Janusza Turakiewicza (prezentacja zamieszczona na stronie). W swojej prezentacji przedstawił trendy i aktualne uwarunkowania rozwoju rynku turystycznego, wskazał na stały wzrost światowego ruchu turystycznego odpowiadając na pytanie Co czeka Świat, Europę, Polskę, Dolny Śląsk oraz region Karkonosko – Izerski w następnej dekadzie. Swoją prezentację nt. marketingu terytorialnego przedstawiła Katharina Poplawski na przykładzie działalności Europastadt GörlitzZgorzelec GmbH (prezentacja zamieszczona na stronie).

Fakt udziału uczestników nie tylko z regionu Karkonoskiego - Izerskiego świadczy o docenieniu rosnącej roli sejmiku dla rozwoju branży turystycznej.

Prezentacje:
- X Karkonosko-Izerski Sejmik Turystyczny 29 maja 2017 Pałac Wojanów
- Trendy rozwoju turystyki
- Gościnność usługowa wspólnym mianownikiem Europejskiego Regionu Turystycznego Karkonosze
- Marketing terytorialny na przykładzie działalności Europastadt Gorlitz Zgorzelec GmbH

patronat logo a

RELACJA

 ProductProductProductProduct

Dolny Śląsk

Notice: Only variables should be assigned by reference in /home/unikrr/domains/karr.pl/public_html/archiwum/modules/mod_cookiesaccept/mod_cookiesaccept.php on line 24

Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii w celu ułatwienia przegladania!

OK